Muy tranquilo - dag 5 - Reisverslag uit León, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Muy tranquilo - dag 5 - Reisverslag uit León, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Muy tranquilo - dag 5

Door: Mikey

Blijf op de hoogte en volg Michael

13 December 2015 | Nicaragua, León

Heerlijk wakker worden van het geluid van de oceaan. Je kunt voor elke maaltijd aan de twee lieve eigenaressen opgeven wat je wilt eten en dan maken ze dat voor je (luid zingend wel te verstaan). Na het ontbijt gaan we lekker een strandwandeling maken, mooie kustlijn met palmbomen en hoge krullende golven. Na de wandeling gaan we het water in en Mikey wilt stoeien met de golven maar daar komt ie al snel van terug. Te sterke stroming, beetje link. We blijven niet te lang in de zon want het is bloedheet en dat kan onze tere witte huid niet aan. Verder staat deze dag vooral in het teken van de favoriete Nica-bezigheid: zo min mogelijk doen en je al helemaal niet druk maken. We maken al snel nieuwe matties, we noemen hem Hang oftewel.... hangmattie. Lekker boekje lezen en binnen no-time in slaap donderen, heerlijk! Rond etenstijd eerst weer naar de mooie zonsondergang kijken en daarna brult Mammi iedereen bij elkaar voor het avondeten. Dan raken we aan de praat met een Belgisch koppel waarvan we de jongen maar een beetje een slome vonden. Maar wat blijkt..... die is gister te grazen genomen door de stroming tijdens het zwemmen en dat liep maar net goed af. Hij was al vermoeid van het zwemmen toen hij in een mui terecht kwam, meegesleurd werd en meerdere golven bovenop hem gehad. Hij vertelde dat hij het al zo goed als opgegeven had..... toen spuugde zo'n golf hem weer terug op het strand. Daarna twee uur lopen hyperventileren.... niet zo gek dus dat hij wat sloom was... nu krijgt hij al een dag amper lucht. zijn vriendin stond machteloos aan de kant en dacht gewoon haar vriend kwijt te zijn, heftig verhaal. Toch maar goed dat Mikey niet verder het water in ging. Na het eten gaan we op het strand naar de werkelijk fantastische sterrenhemel kijken en we zien meerdere vallende sterren, heel bijzonder! Mooie dag zo! ♡

• 18 December 2015 - 17:23

Joke:

Heftig verhaal. Zo zie je maar, altijd uit blijven kijken. Volgende keer gewoon je zwemvleugeltjes om hoewel die niet echt helpen tegen zo'n sterke stroming.

• 19 December 2015 - 21:55

Mike :