Jumping in the canyon - dag 7 - Reisverslag uit Somoto, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Jumping in the canyon - dag 7 - Reisverslag uit Somoto, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Jumping in the canyon - dag 7

Door: Silly

Blijf op de hoogte en volg Michael

15 December 2015 | Nicaragua, Somoto

07.10 hebben we de taxi richting busstation waar we vervolgens zoeke naar de bus richting Somoto.... We hebben nog niet ontbeten dus kijken op het station of we iets kunnen halen. Weinig kans.... Dan maar aan zakje met iets dat op croissantjes lijken. We verdenken ze er hier van dat het woord 'houdbaarheid datum' niet heel vaak in hun vocabulaire voor komt. Ach, er zit even iets in onze maag voor de komende uren. En dat is ook wel nodig want er staat hiking, swimming, klimmen en nog meer hiking op het programma. Somoto canyon. Super gaaf. Na een tijdje te hebben gelopen in de bergeb komen we aan bij een rivier. Vanaf hier gaan we verder ter water. Zwemvesten, schoenen en zwembroek aan en plonsen maar. Voelt gek om met je schoenen het water in te gaan. Dit is echter wel nodig gezien de rots e steen partijen die we onderweg tegen komen. Sommige stukken gaan ter water, andere stukken moeten we lopen. Je moet je voorstellen dat je samen in helder groen water drijft tussen de bergen, super gave ervaring. En jumping natuurlijk. We springen van de rosten in de rivier. De ene rots hoger dan de ander. We durven niet van de hoogste af; die is bijna 20 met hoog.... Ons niet gezien. Na een aantal uren bereiken we een punt waar we het water uit gaan en even kunnen opdrogen in de zon. No more swimming. Dan lopen we nog wat en komen we bij een heel klein bootje uit. Die brengt ons 1 km verder over de rivier waarna we nog een km of 3 moeten lopen. Erg warm en ons water is bijna op. Gelukig.... Het einde is in zicht. We storten ons op een welverdiende lunch, kip, groente en rijst jummie. Dan als een speer in ons busje die ons terug brengt naar het grote busstation. Daar stappen we over om vervolgens te lang te blijven zitten. Halte te ver... Shit... Dat wordt lopen... Of taxi... We kiezen het laatste. Een taxi ritje kost hier gemiddeld een eurootje dus waarom langer nadenken :). Hij stopt voor het hostal. We zijn amper een paar minuten binnen en het begint ontzettend te regenen, oh nee dat is niet het goede woord, stortregen! Het stopt niet.... De komende 3 uur gaat het helemaal los daarboven. Wel handig in een hostel dat half open is hahaha. Omdat Silly niet zo lekker is gaat ze even op bed liggen. En daar blijft ze want ze ligt te slapen en te zweten. Mikey gaat zelf ff wat eten aan de overkant en wat dingetjes regelen voor de komende dagen. Dus dat betekent zeikie nat regenen, verfrissend ;-)