I want to ride my bycicle- dag 14 - Reisverslag uit Isla de Ometepe, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu I want to ride my bycicle- dag 14 - Reisverslag uit Isla de Ometepe, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

I want to ride my bycicle- dag 14

Door: Silly

Blijf op de hoogte en volg Michael

22 December 2015 | Nicaragua, Isla de Ometepe

We hebben een rommelige nacht gehad en merken dat we erg veel dromen alle nachten. Komt waarschijnlijk door de malaria tabletten die we slikken. Redelijk gaar worden we wakker en maken we ons klaar voor vertrek. We hebben besloten om verderop het eiland te verkennen en willen dan ook ergens anders slapen. Daar gaan we weer met onze bepakking. We hebben een heerlijk ontbijt bij een zeer goed aangeschreven tentje. Vers fruit met granola en heerlijke omeletten. De bus stopt voor het tentje en we kunnen gelukkig nog net mee. Staand, dat wel maar goed we zijn jong en vitaal dus ;). We dachten dat we moesten overstappen maar horen al snel dat we met deze bus op onze plaats van bestemming komen. We stappen uit en het ziet er iet wat verlaten uit. Wel zien we wat borden met namen van hostels. Deze kennen we inmiddels uit ons hoofd want we hebben wat gezocht naar slaap plaatsen op dit eiland. Hey, deze kreeg goede recensies. En er is een kamer vrij, top! Nummer 4 waarvan de Lonely planet aangaf dat deze kamer de 'best view' heeft, nice!! Uitzicht op het strand :).
Dan huren we een fiets om het eiland te verkennen. Onderweg komen we een natuur water bron tegen en daar plonsen we lekker in. Mooi helder groen water midden in de natuur. Even lekker zitten en om ons heen kijken. Daarna fietsen we weer verder. Best pittig want de wegen zijn redelijk steil. We rijden de hele kust langs en stopen onderweg voor wat mooie foto's. Genieten zo'n mooie omgeving. Al fietsend zag ik opeens een aapje in een boom zitten en hier en daar een leguaan. Na een tijde te hebben gefietst gaan we op zoek naar een leuk tentje aan het water voor een drankje. Best lastig te vinden want zoveel is hier niet te doen. Gevonden, natural restaurant. Ultra multi biologisch of zoiets. We genieten van een lekkere smoothie en knabbelen een stuk zelfgebakken carrotcake weg, nom nom nom :). Daarna fietsen we nog even langs een restaurant om te kijken of we daar vanavond willen eten. We leveren die fietsen weer in en gaan op het terras van ons hotel aan het stand zitten. Biertje erbij, mooi uitzicht, kussie, fotootje, je kent het wel :).
We eten vanavond in ons hotel, lekker dichtbij en makkelijk.

• 24 December 2015 - 19:47

Cor:

Jullie maken wat mee zo hè. Ben erg benieuwd naar de foto's en natuurlijk ook naar de dromen. Wij dromen hier maar verder over mooi winterweer. Veel plezier verder en straks op naar het droomeiland waar jullie ook nog een aantal dagen verblijven! Ciao