Apies kijken - dag 16 - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Apies kijken - dag 16 - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Apies kijken - dag 16

Door: Silly

Blijf op de hoogte en volg Michael

24 December 2015 | Nicaragua, Granada

Buon dias! Vandaag kunnen we rustig aan opstarten. We beginnen met een ontbijt in het hostal. In de tuin hangen een soort van schoolborden waarop je smorgens aan kunt geven wat je wil eten en drinken. Dit staat dan vervolgens een half uurtje later voor je klaar, perfecto! De tuin is aangekleed met hangstoelen ipv matten en leuke zitjes tussen de planten. Dit alles overdekt met een rieten dak, erg leuk! Na het ontbijt lopen we naar het meest luxe hotel in de stad, spa hotel Granada. Hier is een mooi zwembad met heerlijke ligstoelen. Daar gaan we een paar uurtjes chillen want vanmiddag hebben we Tour de Isletas geboekt. Met een bootje langs verschillende kleine eilandjes (in totaal zijn het er meer dan 300) die zijn ontstaan tijdens een vulkaan uitbarsting. Op sommige eilanden wonen miljonairs, andere zijn onbewoond en weer anderen kun je huren (250 dollar voor een weekend met 8 persoons huis, zwembad, personeel etc, ik zeg keertje doen?! ;-).
We zien veel vogels en varen langs een klein eilandje met apen, monkey eiland. Ze zijn dol op marshmallows dus we geven er een paar. Dan hebben we even relaxed time op een eiland dat normaal veel gebruikt wordt voor partys op de zaterdag (loco saturday). Zwembad, hangmat, ligstoelen, muziek en een super mooi uitzicht! We kopen een biertje voor de gids en ons zelf en kletsen over de gewoontes in Nederland vs Nicaragua. We probeerde uit te leggen wat Sinterklaas bij ons inhoudt maar dat blijft best lastig. De gids begrijpt het geloof ik wel ietsie. Oh en het mooie is, we hebben de tour en dus het eiland voor ons zelf. Er zijn geen andere gasten mee vandaag :).
Na een uurtje gaan we terug en zien hier en daar nog wat apen slingeren.
We reserveren een luxe restaurant voor vnvnd en gaan ons dan oppimpen in het hostal. Het is kerstavond dus net een beetje anders dan de andere avonden. We trekken onze mooiste pak aan en gaan er op af, met een kerstmuts in de hand want daar moeten we mee op de foto om voor het thuisfront een leuke kerst groet vast te leggen. Heerlijk gegeten, lekkere wijntjes en lang gezellig getafeld. We wensen iedereen Feliz Navidad en we hebben de kerst sfeer te pakken. Bijzonder om het zo te vieren. Onze eerste kerstige kerst samen ;). En vanavond klinkt er mega veel vuurwerk in de stad. Ze vieren hier kerst avond als bij ons oud en nieuw gevierd wordt. Siervuur werk en harde knallen. De hele avond door. En nacht.... Slapen ging dan ook wat rommelig. Maar dat mag de pret niet drukken want morgen vliegen we naar Corn eiland! Merry Christmas!!

• 28 December 2015 - 18:03

Joke:

Klinkt allemaal geweldig. Zal vreemd zijn kerst in die hitte. Leuke foto's.