Expeditie corn island - Reisverslag uit Big Corn Island, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Expeditie corn island - Reisverslag uit Big Corn Island, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Expeditie corn island

Door: Silly

Blijf op de hoogte en volg Michael

27 December 2015 | Nicaragua, Big Corn Island

Voordat we aan he ontbijt beginnen verkennen we eerst een stukje van het eiland. We zijn gister immers in het donker aan gekomen en weten dus niet goed waar we wakker zijn geworden behalve dan dat we verblijven in 'Cool Spot'. Wat een gave plek! Allemaal gele huisjes bekleedt met verschillende kleuren stippen staan op het strand. Het bounty strand, want dat is waar we ons momenteel bevinden. En het water is blauw, mega blauw :)
We komen aan in 'het centrum' bestaande uit een aantal restaurantjes en leuke strand tentjes. Dan lopen we langs een tent waar we over gelezen hebben en een echte aanrader is. Daar nuttigen we een ontbijt. Heerlijk vers fruit met yoghurt en granola. Lekkere bak nica coffee erbij, genieten. Dan beslissen we dat we het eiland rond willen lopen. Ja te voet, want auto's, scootere oid kennen ze hier niet. Alles gaat te voet. Er is ook maar 1 pad die je kunt betreden die dwars door het eiland loopt. We lopen richting het noorden. Door de bossen, zonder enig idee of we goed lopen. Dan kijken we om ons heen en bekruipt ons een gevoel of dit wel verstandig is. 35 graden, geen weg en dus geen idee welke kant we op moeten en geen stratenboek van de shell bij ons ;). We gaan terug en nemen een iets meer begaanbaarder pad. Dat gaat goed! Na een uurtje lopen komen we in het noordelijk puntje van het eiland aan. En wat is het hier geweldig! Super mooi uitzicht, palmbomen, wit zand en hel blauw water. We lopen naar een strandbar en bestellen een exotisch drankje. Dan kijken we voor ons uit. Dit is echt bounty!
Vanaf hier lopen we meer richting het zuiden zodat we straks het hele eiland rond zijn geweest. We lopen door het water, door de bossen en klauteren over wat rotsen en bomen. Nog steeds geen officiële weg te bekennen dus we lopen zoals we denken dat goed is. Onderweg komen we enkele hutjes tegen waar we ook over hadden gelezen. Het eiland is dus echt niet zo groot. In totaal wonen er 500 mensen... Kun je nagaan! Na een lange tijd lopen komt er eindelijk herkenning. Gelukkig want we zijn dorstig, moeten piesen en zijn wel beetje klaar met dat lopen op het heetste van de dag. Tijd voor een biertje een hangmat. Heerlijk even chillen bij een strandtentje waar we veel goede berichten over hebben gehoord. Na een tijdje lopen we door naar Cool Spot. We willen morgen graag snorkelen en laten ons daar informeren. Leuk, geboekt! Dan lopen we naar 'het centrum' en genieten aan die kant van het eiland van de zonsondergang. Met een biertje in hand, of twee, drie want het is happy hour! We genieten daarna van het lekkere eten en lopen daarna richting onze hut. Met een zaklamp want ook verlichting kennen ze hier niet. Best een beetje spannend af en toe want wij zitten aan de oostkant van little corn en het 'centrum' aan west. We moeten dus het eiland doorsteken in pikkedonker. Gelukkig, veilig aangekomen. Dan lekker slapen en de wekker zetten voor morgen. Dan gaan we snorkelen :)