It's getting hot hot hot - dag 3 - Reisverslag uit León, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu It's getting hot hot hot - dag 3 - Reisverslag uit León, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

It's getting hot hot hot - dag 3

Door: Silly

Blijf op de hoogte en volg Michael

11 December 2015 | Nicaragua, León

Wat een nacht. Heel hard pratende amerikanen die maar niet uitgesproken raakten met elkaar. Gezellig natuurlijk maar niet handig als dat precies naast je cabin gebeurd. Bij ons dus.... Adem in, adem uit; we vallen vanzelf in slaap, heerlijk.
En dan, midden in de nacht; besluiten diezelfde lawaaimakers hun wekkers te zetten om 04:00 uur. Ze hebben een flight to catch. Maar moet je daarom je wekker gedurende een half uur lang met een sirene af laten gaan? Of was het de bedoeling dat het hele hostel wakker werd? Want in dat geval is de missie geslaagd. Adem in, adem uit; we vallen vanzelf weer in slaap.

Al lekker vroeg gaan we eruit. Wat is het toch heerlijk om gewekt te worden door dieren geluiden die niet ver van de jungle af komen. Relaxed ontbijten en uitchecken, vandaag gaan we naar Leon. Omdat we nog even tijd hebben ploffen neer op een ligstoel op het strand, tja als we hier dan toch zijn ;).
'Tranfer is leaving now'.... Snel de tassen om en gaan. Busje vol met mensen, dan de bagage maar boven op het dak. We stappen uit in Granada en pakken daar de volgende bus. Naar Leon, ruim 2.30 uur rijden. We kletsen wat met de mensen in de bus en genieten van de uitzichten. Ah, we zijn er, dat werd tijd.
We checken in bij Hostel Casa Ivana waarvan de eigenaar een Hollander is, Tom de Haan. Dan gaan we de stad in. De warme stad want had ik al gezegd dat de gemiddelde temp hier 35 graden is? Het zweet gutst overal waar het gaan kan maar dat mag de pret niet drukken. Het is een gezellige bedoening op het grote plein. Kerst stalletjes, dansende mensen en zwingende muziek. We kijken vanaf het terras naar alles wat er om ons heen gebeurd. Daarna lopen we nog een rondje. We zien veel armoede en puin op straat. De huisjes zijn zo achterstallig dat het er bijna weer mooi authentiek uitziet. Niets is minder waar al hebben alle huizen hier wel een andere felle kleur. Afgebrokkeld en gebladderd, dat wel... In het hostel tjillen we wat en bedenken ons programma voor morgen en reserveren alvast een overnachting. Dan een hapje eten. Cubaans Restaurant op aanraden van Tom. Op Triparvisor staat hij op nr 1, dat wordt smikkelen en smullen. En dat was het ook! Onder het genot van cubaanse muziek nemen we plaats in een tentje die niet groter zal zijn geweest dan 40m3. De kok komt al snel naar onze tafel toe. Hij raad ons wat dingen aan en wij laten ons verassen. Wat een heerlijkheid, super gegeten. Michael slurpt nog even zn mojito weg die ter grote was van een halve liter pul. Dan rollen we naar het hostel om lekker te gaan slapen. In de hitte, zonder airco maar met een fan... Onze grootste fan deze reis... Want had ik al gezegd hoe warm het in Leon is???? Weltrusten

• 18 December 2015 - 16:05

Joke:

Haha, ja luidruchtige vakantiegangers kom je overal tegen helaas. Mensen die met niemand anders rekening houden. Het lijkt mij heerlijk die warmte, stuur een beetje deze kant op. Veel plezier verder.

• 19 December 2015 - 21:49

Mike:

Leuk hoor! Beetje lekker temperatuurtje daar??