Welkom in snorkel land - dag 20 - Reisverslag uit Big Corn Island, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Welkom in snorkel land - dag 20 - Reisverslag uit Big Corn Island, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Welkom in snorkel land - dag 20

Door: Silly

Blijf op de hoogte en volg Michael

28 December 2015 | Nicaragua, Big Corn Island

Na het ontbijt (niet heel geslaagd) komt onze schipper aangesloft. Hij gaat ons vandaag de mooiste plekjes laten zien om te snorkelen. We springen in z'n boot en varen een stuk van de kust af. De zon is al bloedheet en het is pas 9 uur smorgens. Het water wordt als maar blauwer/groener echt zo mooi! Na een tijdje trekken we onze flippers aan, duikbril op en plons!! We nemen een kijkje in de wondere onderwater wereld. Wat een rust en wat een verschillende soorten vissen. En haaien want die hebben we dus ook gezien (!!!!). Niet zo groot als in de film maar toch, ze zwommen nog geen meter onder ons door. De voeder tijd was al geweest dus we werden gelukkig niet aangezien voor twee lekkere stukjes vlees ;). We varen naar verschillende plekjes waar we steeds opnieuw verschillende mooie onderwater stadjes zien. Visjes in kleuren geel, oranje, blauw en rood. En geweldig grote schelpen. Onze gids duikt er een op, neemt hem mee aan boord en vreet vervolgens de binnenkant uit de schelp op! Of we ook een stukje willen proeven, nee bedankt. Zo rauw lijkt ons toch niet helemaal de bedoeling.
Na twee uurtjes op het water komen we weer terug bij onze hut. We pakken onze tassen en gaan richting centrum. We gaan vanmiddag met de boot terug naar big corn island en schrijven ons alvast in voor de boot. We hebben nog 2 uurtjes en nuttigen die bij het tentje waar we gisteravond zo fijn hadden gezeten.
Dan de boot. We hebben hoge verwachtingen omdat het van de week zo wild en gaaf was op het water. We hebben alles dus weer goed waterdicht ingepakt. Voor niets want we komen droog over. Jammer, we hadden wel weer zin in zo'n spektakel. Dat was het instappen trouwens wel. De boot komt aan en meteen schiet iedereen in de stress om aan boord te springen. Sommigen moesten zelfs nog een vlucht halen vanaf het andere eiland en wurmen zich nog net in de boot. Prop vol, kan echt niemand meer bij. Anders dan bij bussen op het vaste land want zoals je inmiddels weet is daar vol echt nooit vol ;).
We plonzen nog even in zee, zonnen nog wat en gaan daarna lekker douchen. We hebben vandaag een familie kamer wat dus betekent dat we kunnen kiezen uit 3 bedden hahah dat wordt een beddendans ipv stoelen dans ;).
S avonds eten we bij een restaurant dat op nr 1 staat aangeschreven op dit hele eiland. Geen menu kaart, gewoon eten wat de chef maakt. 3 gangen en we smikkelen van de kreeft, spaghetti, salade en tiramisu ('original immitation') . Dan voldaan naar bed, welk bed? We pakken de eerste want die ziet er het grootst uit :). Buenas noches!

• 30 December 2015 - 08:03

Cor:

Hoi Sil en Michael,
    Gaaf te lezen en zien hoe jullie je vermaken. Ben al benieuwd naar de onderwaterfoto's! Geniet er nog maar even lekker van de laatste dag