Kayakking Reserva Padre Ramos - dag 6 - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Kayakking Reserva Padre Ramos - dag 6 - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Kayakking Reserva Padre Ramos - dag 6

Door: Mikey

Blijf op de hoogte en volg Michael

14 December 2015 | Nicaragua, Estelí

De tweede nacht hier in Rancho Tranquilo resulteerde voor Mikey&Silly in een zere rug bij het wakker worden, niet heel comfortabel het bed en vooral het slechte kussen. We gaan er op tijd uit want deze ochtend gaan we kayakken in Reserva Padre Ramos, het grootste mangroves reservaat van Midden Amerika. Samen met 3 andere toeristen en een gids lopen we een stukje naar de kayaks. Mikey&Silly samen in een kayak en huppakee peddelen maar! De omgeving is mooi, heel groen. Onderweg zien we wat vogels, blauwe en roze. Het kayakken duurt een uurtje of 3 en is best intensief met die snikhete zon op je knarretje. Het tripje was leuk maar wel een beetje ééntonig vonden we beiden. Hongerig komen we terug bij de rancho , lunchen snel wat en jumpen dan in de taxi naar Léon want we willen vandaag nog het liefst aankomen in Estelí in de bergen. De taxichauffeur doet zijn uiterste best om ons op tijd te droppen in Léon maar het verkeer in Nicaragua werkt niet altijd mee. Alles is 1-baans en het inhalen is best link. Uiteindelijk komen we aan bij het busstation en blijkt de bus al ruim 20 minuten eerder vertrokken te zijn.... oeps! Dan helpt een andere buschauffeur ons en zegt dat we een groot stuk met hem mee kunnen en dat hij ons dan dropt op een grote T-splitsing waar we een andere bus kunnen pakken. We besluiten mee te gaan. Wel apart, alles is hier armoedig en krakkemikkig maar in de bus hangt wel een flatscreen haha. Ondertussen wordt het al wat schemerig en dat voelt niet zo prettig als je weet dat je nog ergens op een plek wordt gedropt in the middle of nowhere. Het uitstappen en instappen bij die bussen hier is ook zo chaotisch. Mensen stappen achterin en voorin in en de bus rijdt dan al langzaam. Voor we eigenlijk echt door hebben staan we al op de T-splitsing en daar moeten we ongeveer 5-10 minuten wachten. Genoeg tijd om helemaal lek geprikt te worden door de muggen! Dan komt de bus en eerst propt Silly zich via de achterkant naar binnen, half struikelend. Dan probeert Mikey in de overvolle bus te komen en dat gaat echt maar net goed, al rijdend wurmt Mikey zich in de kleine opening, wat een toestanden haha! Een klein uurtje later komen we aan in Estelí, een stadje in berggebied. We checken in het hostel in. Eindelijk een kamer met een lekker bed! Vanuit deze plek willen we dagtochten gaan maken naar de Somoto-canyon en Miraflor national park. We besluiten morgen eerst naar de canyon te gaan en boeken dit meteen. Daarna eten we wat en gaan lekker slapen want we zijn bekaf :-)

• 18 December 2015 - 23:12

Cor:

Jullie zijn lekker aktief bezig. Leuk om jullie verslagen te lezen! Vooral doorgaan zeg ik. Veel plezier en geniet er van hè!