Vol is zeker niet vol- dag 15 - Reisverslag uit Isla de Ometepe, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Vol is zeker niet vol- dag 15 - Reisverslag uit Isla de Ometepe, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Vol is zeker niet vol- dag 15

Door: Silly

Blijf op de hoogte en volg Michael

23 December 2015 | Nicaragua, Isla de Ometepe

Na een lekker ontbijt wachten we op de bus richting de plaats waar onze boot naar het vaste land vertrekt. Eerst probeert een local ons nog te overtuigen dat de bus niet meer komt en hij ons kan brengen zodat we de volgende boot nog kunnen halen. Hahaha wat denk je zelf, daar trappen we natuurlijk niet in, grote boef! De baas van het tentje waar we gister fietsen hebben gehuurd komt naar ons toe en geeft ons een vers geplukte sinaasappel, aardig! Die stoppen we in onze tas voor onderweg.
Dan komt de bus, iets te laat maar zo gaat dat hier. We kijken en zien dat de bus compleet afgeladen is. Als sardientjes in een blikje zo vol. Mensen en baggage, ongelovelijk. En als je denkt dat silly en mikey incl backpacks daar niet meer bij passen dan heb je dat goed mis. Proppen, duwen en nog meer proppen. Deurdicht en go. Al klauterend over tassen, kratten etc wurmen we ons er tussen. Heerlijk knus zo met elkaar. Ach, het is maar een bus rit van 1,5 uur dus wat kan ons gebeuren?! Onderweg komen er nog steeds meer mensen bij en spullen, wat een systeem dit! Oh en tussendoor komt er nog een mannetje langs geklommen om geld op te halen. Pppfffff wat een hitte.
Dan komen we bij het eindpunt. Benieuwd hoe dat gaat met uitladen want alle spullen liggen op en onder elkaar. Eerst stappen alle sardientjes uit. Blijven achter de bus staan om vervolgens alle tassen etc boven elkaars hoofd door te geven. Het systeem werkt dus vanzelf.
We lopen naar de boot in de hoop dat het rustiger is dan de dag van vertrek. Met volle verbazing verloopt alles vlekkeloos en kunnen we zelfs nog kiezen waar we gaan zitten. De zee is rustiger, gelukkig.
We zijn er! Met hetzelfde systeem komen de tassen van de boot en dan pakken we een taxi naar Rivas waar we over moeten stappen op de bus naar Granada.
Wat een drukte weer en wat een warmte! Gelukkig hebben we plek in de bus en kunnen we dus de hele rit blijven zitten, dat scheelt :).
Dan komen we aan in Granada. Op een grote markt waar het er wemelt van de mensen. Wat een herrie en drukte. We lopen een stukje en houden daarna een taxi aan want we hebben geen idee waar ons hotel is. We zijn er! Mooie grote kamer met prive badkamer, top! We kijken wat er allemaal te doen is en nemen dan een verfrissende douche. Dan de stad verkennen. Super mooi en gezellig plein. Mensen dansen en zingen op straat, erg leuk. We bedenken waar we willen eten en bekijken verschillende restaurantjes. We ploffen neer in een soort grote tuin met verschillend soorten zitjes en bankjes. Bar in het midden voorzien van allemaal mooie life spreuken. De menu kaart is een klein krantje en om de tuin heen vinden we allemaal leuke vintage winkeltjes met veel echte leren schoenen etc. We smikkelen van verschillende tapas en heerlijke wijn, wat hebben we het toch goed :). Op de gevel van de buren wordt een film h geprojecteerd en op de achtergrond horen w popcorn machine zn werk doen. Als we willen kunnen we dus gelijk een filmpje meepakken ;).
We lopen door de gezellige straat richting hostal en nemen onderweg nog een lekker ijsje mee. Daarna gaan we lekker slapen.