Jut&Jul aan het wandelen - dag 12 - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Jut&Jul aan het wandelen - dag 12 - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Jut&Jul aan het wandelen - dag 12

Door: Mikey

Blijf op de hoogte en volg Michael

20 December 2015 | Nicaragua, San Juan del Sur

We worden wakker in het stapelbed. Mikey zijn matras viel nog mee maar die van Silly was zo dun..... en eronder een houten spaanplaat.... ah gossie dat doet zeer aan de schouders en rug.... gelukkig vanavond weer gewoon in een private room met groot bed :-) Een dorm was dus 1-malig voor Silly hahaha. Vandaag beginnen we na het ontbijt met een paar uurtjes zonnen bij het zwembad, heerlijk! Rond de lunch gaan we naar het stadje en volgens de eigenaar is dat 10 minuutjes lopen. We gaan op pad, zien een bordje San Juan del Sur staan, daar moeten we heen dus kan niet missen. We lopen door een soort weiland gebied maar krijgen al vrij snel het idee dat het niet helemaal de juiste weg is. Dan denken we een short cut gevonden te hebben, dikke pech, dit blijkt een 10 minuten lange oprit te zijn haha. We twijfelen, zullen we terug gaan want we hadden gewoon meteen bij het hostel de andere weg moeten nemen. Nou.... we zijn nu al zover gelopen dat we er nu toch wel bijna moeten zijn, er stond niet voor niks een bordje (zou je denken). We komen bij een t-splitsing en ja hoor dan blijkt dat we echt dik een half uur omgelopen zijn, dat hebben Jut&Jul weer hahaha. In het stadje gaan we lunchen bij een heel leuk tentje, El Gato Negro, super lekker een broodje zalm en avocado! We proberen een accomodatie te boeken voor onze volgende bestemming (Isla de Ometepe) maar dat is geen makkie. We krijgen het vermoeden dat op dat eiland internet niet zo veelvuldig gebruikt wordt. Nou dan zien we dat wel als we aankomen.... na de heerlijke lunch gaan we weer terug naar t hostel en tsja dan blijkt er inderdaad een weg te zijn dat je er zo bent, wat een klunsjes zijn we ook! Bij het hostel doen we even onze schoenen aan, want we gaan naar het Jezus beeld lopen om daar van het uitzicht en de zonsondergang te genieten. Mikey vindt het wel wat weg hebben van Rio zo met dat beeld hoog op een berg en een baai. Dat wordt dus wandeltochtje twee voor vandaag en je raadt het al, we presteren het weer om fout te lopen hahaha. Uiteindelijk vinden we de weg omhoog en dat is echt behoorlijk steil! We komen boven, waaien zowat uit onze panty en nemen wat foto's van het Jezus beeld. Mooi uitzicht en mooie zonondergang! Dan gaan we weer naar beneden en lopen direct door naar het stadje om te eten. Het stadje is vol met toeristen, vandaag is het funday sunday en dan zie je feestende toeristen overal. We eten wat in een tentje met live music en dan lopen we naar t hostel waar we behoorlijk gesloopt aankomen. We kunnen in ieder geval zeggen dat een stukje gewandeld hebben vandaag hahaha.

• 28 December 2015 - 17:50

Joke:

Haha, ja zo maken jullie wel wat extra meters. Maar ja dan zie veel meer van de omgeving.